Sivun näyttöjä yhteensä

keskiviikko 18. marraskuuta 2015

Negatiivisuus


En ole kirjoittanut melkein kuukauteen ja siihen on syynä kaiken voiman nielleet haasteet. Olen taistellut kahden älylaitteen (älyttömän!!) kanssa.

Toinen laite on Alzheimerin tautia sairastavalle ostettu turvaranneke.

Muistisairaus on edennyt jo niin pitkälle, että eksymisvaara on olemassa. Rannekkeen tarkoitus oli toimia hätävarana eksyttäessä. Nappia painamalla pystyi soittamaan ennalta ohjelmoituihin numeroihin ja rannekkeeseen pystyi myös ottamaan yhteyden. Laitteeseen piti myös sisältyä karttapalvelu, mistä pystyi katsomaan missä kohde liikkui.

Tilasin laitteen 7.9.2015. Kyseessä oli tarjoushinta ja maksoimme 199EUR turvarannekkeesta. Laitteen ensimmäisen kerran saavuttua (21.10.2015) sen sim- korttia ei saatu vaihdettua operaattorin toimesta. Soiton jälkeen sovimme, että palautamme laitteen takaisin valmistajalle ja he muuttavat kortin.

Laite saapui testattuna ja uusi sim-kortti sisällään. Laitoimme sen lataukseen ja se ei ottanut latausta vastaan. Soitin jälleen, että laite ei toimi ja taas lähetimme laitteen takaisin. Laitoin lisäksi saate kirjeen mukaan pyytäen kirjallisia ohjeita karttapalvelun.

Laite tuli jälleen takaisin, nyt otti latauksen vastaan, mutta ei soittanut sovittuihin numeroihin. Varsinainen turvaranneke! Soitin jälleen kauppiaalle ja tällä kertaa halusin purkaa kaupan. Mitä ihmettä teen 200EUR maksavalla laitteella, mistä on ollut näin paljon vaivaa eikä vieläkään toimi? Lisäksi kyselin karttapalvelun ohjeita.

Puhelussa selvisi, että on olemassa kaksi ranneketta (saman hintaisia) toiseen kuului karttapalvelu ja toiseen ei. Tähän tilaamani rannekkeeseen palvelua ei kuulunut. Viimeistään tällä kohtaa olin valmis räjähtämään. Olenko 2kuukautta pulannut rannekkeen kanssa, soittanut useaan otteeseen ja vasta nyt selvisi että tuote ei edes vastaa tarvettamme?

Kerroin, että en luottanut yhtään kyseisen turvarannekkeeseen missä edes numerot eivät toimineet ja halusin palauttaa sen. Lisäksi Alzheimerin tautia sairastavalle karttapalvelu on tärkeämpi, kuin sen soitto ominaisuudet!

Kauppias oli kuitenkin valmis muuttamaan rannekkeen. Hän lähetti minulle välittömästi sähköpostiin tiedot paikantimesta, minkä sai kiinni vaikka takinhelmaan tai avaimenperäksi. Tämä laite oli edullisempi, mutta karttapalvelu maksoi erikseen. Sovimme kompromissiksi puolen vuoden ilmaisen karttapalvelun.

Saimme vihdoin paikantimen eilen (17.11.2015) postissa ja toimii sovitusti. Sillä voi soittaa kahteen (painikkeet 1 ja 2) numeroon ja kartasta näkee tarkasti, missä kohde liikkuu. Siihen voi myös määrittää rajat ja jos kohde liikkuu rajojen ulkopuolelle tulee ennalta määritettyyn numeroon tekstiviesti. Vihdoin laite mikä toimii!



Toinen toimimaton laite on ollut tyttäreni älypuhelin. Se lakkasi yllättäen toimimasta. Ladattuna yritin aukaista sitä, mutta ainoastaan omena logo tuli näkyville. Kuljetin sen liikkeeseen Myyrmäkeen(edes takaisin 160km autolla ajoa) mistä ostin sen joulukuussa. Puhelin lähti huoltoon. Kaksi viikkoa kului ja soitto tuli, että sen voi hakea.

Puhelin lähti toimimaan, mutta siihen ei saanut palauttaa varmuuskopiota joten avasin sen uutena ( tytär itki ja kiukutti, kun kaikki kuvat ja sovellukset hävisivät) puhelin toimi vuorokauden ja taas lakkasi toimimasta.

Soitin puhelin yhtiöön ja neuvoivat sieltä soittamaan suoraan huoltoon. Viikonloppuna huolto ei ollut auki ja soitin sinne maanantaina. Lyhyesti sanottuna neuvoi minua palauttamaan tehdas asetukset. Käytin tähän apuna tietokonettani ja Itunesia. Kahden tunnin jälkeen sain puhelimen auki toimi seuraavaan aamuun asti ja taas meni jumiin. Yritin vielä palauttaa tehdasasetuksia, mutta ei onnistunut.

Huollon sivuilta löytyi ohjeet mitä lappuja pitäisi täytellä. Viritin tulostimen, otin kopiot takuutodistuksesta, tein selvityksen mitä toimenpiteitä puhelimeen on jo tehty. Samaan aikaan uutiset hehkuttivat postin lakosta. En uskaltanut lähettää puhelinta postissa näin lakkouhkan alla. En enää mitenkään jaksaisi kuunnella kuukautta  tyttären kiukuttelua vanhasta puhelimesta.

Hyppäsin taas Volvon rattiin ja ajelin suoraan huolto firmaan Pitäjänmäkeen. Taas tuli kilsoja mittariin  n. 160km.

Toimitin siis puhelimen suoraan liikkeeseen ja siinä vielä otimme Iphone tililä etsi Iphone pois käytöstä.

Jokainen meistä on törmännyt elämänsä aikana erilaisiin haasteisiin ja tietävät miten paljon sellaiset vastoinkäymiset mihin liittyy rahaa syövät energiaa.
Tiedät, että omissa toimissasi ei ole ollut mitään vikaa vaan haaste tulee ulkopuolelta. Yrität parhaasi taistella haastetta vastaan ja mitä enemmän sadattelet sen enemmän haasteet kasaantuvat.

Olin eilen aivan kurkkua täynnä koko puhelinta ja valmis viskaamaan sen lähimpään jorpakkoon. Kihisin ja puhisin kiukkua, kun vielä huomasin huoltosopimuksen kirjoitusvirheen.

Siihen oli kirjattu, että laitteen korjaus ei mene takuuseen. Näytin liikkeessä kopion voimassaolevasta takuusta. Olin  valmis hirttämään virheen tehneen, näsäviisaan asiakaspalvelijan palleista kahvikupin kahvaan.

Rauhoittelin kuitenkin ennen rattiin hyppäämistä mieltäni. Olen aina uskonut, että kääntämällä ajatukset positiivisiksi, säteilee energiat sillä toisella taajuudella.
Valtavin ponnisteluin muutin kiukkua positiivisuudeksi. Käänsin radion lempitaajuuksille ja rallattelin mukana.
Mielessäni mietin, että huollossa on eri henkilö ja saisin uuden puhelimen.

Tällä kertaa visualisointi todella auttoi ja sain uuden toimivan puhelimen. Puhelin meni takuun piikkiin ja sain uudelle puhelimelle pidemmän takuuajan, helmikuulle asti.
Kävin pikaisesti treffaamassa äitiäni ja samalla sain viestin, että paikanninkin on saapunut postissa.

Negatiivisuus imee voimat ja positiivisuus voittaa haasteet.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti