Sivun näyttöjä yhteensä

tiistai 14. kesäkuuta 2016

Retkeilyä, pakuria ja lepoa

Olimme maanantaina ihailemassa maisemia ja retkeilemässä Helsingissä. Päivä oli sopivan aurinkoinen ja lämpöinen. Olin edellisen kerran käynyt viisitoista vuotta sitten häissä Suomenlinnassa.
Vein auton äitini luo Myyrmäkeen mistä hyppäsimme junaan ja Helsingin keskustaan.
Matkaa jatkoimme ratikalla ja lautalla.
Tyttäreni ja hänen ystävänsä olivat ensimmäistä kertaa käymässä saaressa ja olivat intoa täynnä. Tutkimme linnan käytäviä ja kävelimme ihastuttavia mukulakivi polkuja. Aikamme ihmeteltyä etsimme paikan evästen nauttimiselle. Kallion kupeessa levitimme viltin ja eväät. Olimme aivan meren yläpuolella ja maisema oli huikea.
Tyhjästä ilmestyneet lokit kuitenkin sabotoivat rauhaamme. Ne olivat todella röyhkeitä vieraita ja yrittivät tulla nappaamaan leivät kädestä. Otimme hätyyttelyyn aseeksi sateenvarjon. Olimme ilmeisesti hauska näky kovassa tuulessa, sateen varjoa heilutellen. Päädyimme myös useamman Japanilaisen turistin filmille.

Väsyneenä, mutta onnellisena lähdimme kotiin tulo matkalle. Olimme melkein rannassa, kun näimme ihmisten etenevän jo lauttaan sisälle. Pinkasimme juoksemaan kohti laituria. Hiekka oli kuitenkin petollista lenkkarien alla ja tyttäreni liusui rähmälleen maahan. Housut menivät polvesta rikki. Toinen käsi sai myös pientä pintanaarmua. Onni onnettomuudessa oli kahvilan läheinen sijainti ja että siellä oli myynnissä laastareita ja puhdistusainetta.
Kahvilan vessassa riisuin hänen housunsa nilkkoihin ja yritin parhaani mukaan puhdistaa pahan näköistä haavaa. Tytär itki ja huusi niin kovaa, että WC:n ulkopuolella asiakkaat varmaankin ajattelivat minun kiduttaavan armottomasti häntä.
Ihan rauhassa sitten könkkäsimme käsikynkkää odottamaan seuraavaa lauttaa. Kotiin päästyä suihkutimme kunnolla polven, mutta en saanut mitenkään kaikkea likaa pois siitä. Toivotaan, että raapauma ei kovasti tulehdu.
Olin illasta valtavan väsynyt ja tunsin että kurkku on kipeä. Eilen aamusta heräsin sitten todella karheaan kurkkukipuun ja päänsärkyyn. Olin saanut jonkun flunssa taudin. Olen ollut kolme vuotta täysin terveenä ja otin heti täyden arsenaalin käyttöön.
Pötköttelin koko päivän sängyssä lukien kirjaa ja latkin teetä, missä oli inkivääriä ja pakuria. Tämän lisäksi join vihreää teetä ja maté hauduketta. Menin ajoissa nukkumaan.

Tänään heräsin täysissä elämäni voimissa. Kurkkussa oli limaa aamusta, mutta kun sain röörit tyhjennettyä olo on ihan terve. Pöpö oli kuin muistutus terveellisistä elämäntavoista, mitkä ovat hieman repsahtaneet lomalla.
Blenderi meni viime viikolla rikki ja smoothiet ovat jääneet vähemmälle. Tänään siis uutta masiinaa ostamaan.