Sivun näyttöjä yhteensä

perjantai 29. tammikuuta 2016

Toisista välittäminen

Tulin eilen illalla jumpasta kotiin todella hikisenä ja kaikkeni antaneena. Olin unohtanut jumppamattoni kotiin olo oli sen mukainen. Treenit pidetään paikallisen koulun liikuntasalissa ja sen torstaisin siivoavat oppilaat. Hiukset olivat ihan pölyn peitossa ja jumppa vehkeet haisevat.
Koti ovella minua vastaan tuli innosta hihkuva tyttäreni: " Äiti! Tuu äkkiä, mulla on sulle yllätys!" Mielessäni mietin keittiön tai olohuoneen kaaoksen vallassa Maria yllätyksen jäljiltä. Laitoin rauhallisesti hengittäen ulkovaatteet naulakkoon ja lähdin varovasti katsomaan yllätystä. Päätin olla kiitollinen ja hengittelin rauhallisin vedoin, että sotkun kohdatessa osaisin keskittyä tyttäreni yllätykseen, enkä sotkuun.
Yllätys todella oli, että keittiö oli edelleen moitteettomassa kunnossa ja iltapala odotti pöydällä valmiina.

Liikutuin valtavasti ihanasta ajatuksesta.
" Ajattelin äiti, että oot tosi väsyny, kun tuut kotiin, niin tein sulle iltapalan valmiiksi" Sanoi tyttäreni silmät säihkyen.
Olen monesti miettinyt miten kasvatan omaa tytärtäni ja millaisia oppeja hänelle annan. Yksi tärkeimmistä on: Kohtele muita niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan.
Yksinkertainen lause, mutta miettikää hetki mikä voima sanoihin kätkeytyy.
Mikäli kaikki eläisivät tämän lauseen mukaan, loppuisivat koulukiusaukset, avioerot, sodat, rasismi ja monet muut yhteiskuntaamme vaivaavat vakavat asiat. 
Pieni ele, hymy tai sana voi pelastaa toisen päivän. Eilen se oli tyttäreni minulle tekemä iltapala.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti